روش مراقبت ازلمینت

  • بهترین راه برای محافظت از کف‌های لمینت شده، کشیدن جاروبرقی یا جارو زدن عادی به صورت هفتگی و جلوگیری از جمع شدن کثیفی و گرد و غبار است.
  • تی را فقط در حد نم مرطوب کنید. آن را خیس نکنید زیرا آب اضافی، لمینت را خراب می‌کند.
  • استفاده از پادری در قسمت ورودی منزل برای جلوگیری از ایجاد لکه یا انتقال آلودگی بر روی سطح لمینت، بسیار ضروری است.
  • هر نوع آلودگی اعم از قطرات آب، گل و لای و... را به محض ایجاد بر روی لمینت، از سطح آن پاک کرده و نگذارید برای مدت طولانی بر روی آن باقی بماند.
  • فقط از شوینده‌ها و پاک­ ‌کننده‌های مخصوص لمینت استفاده نمایید.
  •  هرگز از بخار شوی برای تمیز کردن سطوح لمینت استفاده نکنید.
  • اگر صندلی ها و میز را به طور مستقیم روی لمینت یا کفپوش قرار می دهید بهتر است از کاور پایه ها برای پیشگیری از خط افتادن و آسیب دیدن لمینت استفاده کنید.
  • لمینت‌ها را می‌توانید خودتان هم پولیش بزنید. برای این منظور از پاک‌کننده‌های دارای پولیش استفاده کنید. برای پولیش زدن، از تی‌های حوله‌ای یا دستمال نرم استفاده کنید.

000200030004 0001

 

شیوه های نظافت لمینت

1- تی خشک را برای از بین بردن خاک یا آلودگی های احتمالی روی سطح لمینت کشیده و حداقل 1 بار در روز این کار را انجام دهید، چرا که اگر حتی لمینت شما قابلیت ضد خش بودن را دار باشد، خاک، مو و غبارهای احتمالی به مرور زمان می­تواند به سطح آن آسیب برساند.

2- غیر از تی خشک، می­توان از جارو برقی که داری برس نرم باشد نیز برای نظافت سطح روئی لمینت استفاده کرد که با این روش می توان از غبار روبی بین تایل­های کلیک شده و شیارهایی که به هم متصل شده نیز مطمئن شد.

3- هر گونه مایع را سریعاً بلافاصله با دستمال نرم یا پارچه مناسب و خشک پاک نموده تا مانع نفوذ آن به سطح زیرین لمینت شوید، چرا که باقی ماندن هرگونه مایع، روی سطح لمینت به مرور زمان باعث تحریک پذیری لایه حفاظتی و سطح استاندارد محصول می­گردد، در ضمن جهت تمیز کردن نقطه ای لمینت از پارچه یا اسفنج برای مرطوب نمودن آن و پاک شدن پس مانده کف یا مایع احتمالی استفاده کرده و سپس با استفاده از پارچه خشک برای از بین بردن سطح خیس شده اطمینان حاصل نمائید.

4- یکی از روش­های رایج جهت نظافت مناسب لمینت، شستشو با آب گرم و صابون و یا شامپو بچه می باشد. بدین شکل که شما در سطلی که حدوداً 4 لیتر آب را داراست به نسبت مساحت مورد نظر شامپو یا صابون را اضافه کرده و تا زمان ایجاد حباب هم زدن را ادامه دهید. بهتر است که از شامپوهای بزرگسال و مواد شوینده قوی استفاده نگردد چرا که ممکن است باعث ایجاد لکه و یا صدمه به لمینت شود. نحوه شستشو هم می­تواند با اسفنج یا تی که کاملاً آبکشی شده باشد صورت گیرد و در این روش مطمئناً هر گونه آلودگی و گِل و کثیفی از بین خواهد رفت. لازم به ذکر است در تمامی روش­ها، خشک نمودن سطح لمینیت الزامی است.

5- روش دیگر برای شستشو، استفاده از سرکه و آب می­باشد. بدین صورت که یک چهارم لیوان سرکه را در یک لیتر آب مخلوط کرده و آن را پس از تکان دادن داخل ظرف مناسب قرار دهید و عمل شستشو را مشابه شیوه قبلی که آب خالص بود انجام و سپس سطح را خشک نمائید.

6- یکی از مشکلات اساسی جهت شستشو؛ ایجاد لکه­های مختلف از جمله: خون، آدامس، لاک ناخن، جوهر، واکس کفش، روغن و چربی می­باشد که در این موارد از شیوه­های زیر استفاده شود:

* لکه­های خون را با شیشه شور آغشته کرده و سپس با تی گرم و مرطوب پاک نموده و خشک نمائید.

* آدامس چسبیده شده به سطح را با چاقوی پلاستیکی جدا نموده و سپس با تی نرم که آغشته به مقداری الکل می­باشد پاک نمائید.

* لکه­هایی همچون جوهر و سودا را خیلی راحت با یک محلول پاک کننده به همراه تی گرم و مرطوب می­توان تمیز و سپس خشک نمود.

* لکه ناشی از لاک ناخن و واکس کفش را با دستمالی که با استون آغشته نموده تمیز کرده، محل را با یک پارچه صابونی و سپس آب گرم و تی نرم شستشو داده خشک نمائید.

* همچنین در صورتی که فضای شما با روغن یا چربی آلوده شده باشد، می­توانید مقداری یخ بر روی محل بریزید تا چربی یا روغن سفت شود و سپس آن را با چاقوی پلاستیکی برداشته و با شیشه شور و آب گرم تمیز نمائید.